HTML

ankor.blog.hu

Friss topikok

  • anolin: Nagyon szép vers. (2013.02.13. 14:56)
  • anolin: Nagyon szépen leírtad. Pontosan ezt éreztem, mikor először láttam a tengert, hogy "milyen kis semm... (2012.09.08. 06:56)
  • Naphoz: hálás köszönet! (2012.08.10. 12:22)
  • : :-) sajnos mániám az ebay. Csak az alja kicsit vékony lett, mert meg kellett nagyítani az én mér... (2012.07.25. 21:10)
  • ankor: Én is nagyon szeretem Amerika. Ha több időm lesz, majd rakok fel pár kedvencem tőle. (2012.05.15. 10:42) Szabó Lőrinc tollából

Címkék

Töredék . . .

2007.02.09. 07:58 ankor_

Ablak üvege mögül


30 ráadás év távlatából


A hal elúszott a zöld pocsolyában és meg sem hallotta,
Amit önzetlen a világnak kértél, a boldogságra.

Aki rajta él, találja
meg a rejlõt.

Mindenki
a sajátját.

Hjajj, ugye, csak játszol
a szóval.

Megborzongat mégis
a bánatod az elképzelted
elmaradásáért.
Borzongat, mert láttam
már balga vágyak okozta
iszonyúságot.

Látnánk-e most azt, amiként
átvihogja magát a léten, felkeltett édened,
elosztva a boldogságot?

Kicsi könyökkel áldott meg az ég, hát kérjünk nagyot
a boldoguláshoz!

Bele is lehetne dögleni a lehetõségekbe,
mert a pusztultakat is akarja
majd valaki vissza.

*

Ha beléd látnék, ha lehetne látni úgy,
a szívvel, mitõl
tud meghatni mindmáig,
az- az
ábrándos együgyûséged,
amit úgy
rakosgatok sok év óta.

Szarkalábak kapaszkodnak
belénk, és tapad a sár,
de
látni még fürösztõ tekinteted
a szemem tükrében.

Õszi erdõ, búzamezõ, így
hordja el a szél
festett hajunkat.

*

Csak egy pillantás volt és
átléptek velünk az évek.


Élünk,
nevelünk.

De régóta más úton járunk.
Másként, és ugyanúgy.

Oktondi szívünk mindvégig
Elõttünk repes, felhímzetten a
Hiszékenység zászlajára.

Elhiszed-e mégis, hogy
megállok ott, sokszor, szótalan
ahol bennem megmaradtál,
a fogyott évek emelte lépcsõkön
lefelé járva.


Ahol a
csend benne áll a csendben.

Úgy szeretem azt a mélát,
mindig õsz van,
elkápráztat a hullás,
és én
nem akarok lépni.

De,
elcipel az élet gólyalábon.

*

Aki nem jöhetett velünk
én õt kérném vissza.
Óh, te hal . . .

Kicsi krepp búzavirágos ruha volt rajta
utoljára és gyöngyös a homloka, ahogy átengedte
a hidegség a fény sugarának,
mielõtt
rácsukta
szemét
örökre
a
faragott
éger.

*

Láthatod,
a kérés mindig fáj.
Azt szaggatja, ami nincs.

*
Van, ami van, s ami elhagy,
tán,
mert
meg
sem
érdemeltem.

*
Magamba zár a szemem olykor, ha hazug
betûk kaptatóin fárad meg szívem.

Mert csillámporként hordja szememnek
a szél.

30 ráadás év üvegén
vastag a sár.


*

Töredék 2005. szeptemberébõl

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ankor.blog.hu/api/trackback/id/tr106112312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása