HTML

ankor.blog.hu

Friss topikok

  • anolin: Nagyon szép vers. (2013.02.13. 14:56)
  • anolin: Nagyon szépen leírtad. Pontosan ezt éreztem, mikor először láttam a tengert, hogy "milyen kis semm... (2012.09.08. 06:56)
  • Naphoz: hálás köszönet! (2012.08.10. 12:22)
  • : :-) sajnos mániám az ebay. Csak az alja kicsit vékony lett, mert meg kellett nagyítani az én mér... (2012.07.25. 21:10)
  • ankor: Én is nagyon szeretem Amerika. Ha több időm lesz, majd rakok fel pár kedvencem tőle. (2012.05.15. 10:42) Szabó Lőrinc tollából

Címkék

Tegnapi kenyér

2009.06.06. 17:39 ankor_

 

 

 

Mosolyok mögött

 

mosolyok mögött lakunk
apró-kis lépcsőházi
mosolyok mögött
rájuk kattintjuk a biccentés
nemzetközileg szabadalmazott
biztonsági zárját s már
otthon is vagyunk
megkönnyebbülten bújtatjuk
házikabátba pongyolába
papucsba a lelkünk
reggelig már aligha zavarhatnak
legfönnebb telefonon

gyermekkoromban egy utca volt
egyetlen utca az egész faluban
melynek egyetlen házában sem jártam
későbben amikor világföldrajzot is
tanultunk már afrika ázsia amerika
de még a messzi-messzi ausztrália is
templomszög egyetlen négy-ötházas
utcájában kezdődött
s végződött nekem

a horizontális titokzatosságból
negyven év múltán vertikális lett
elégedett lehet velem eképpen a
legmodernebb igényeket
támasztó szövegmagyarázó is
igazán elégedett

pedig még fölvonó sincs gyalog
tesszük meg a három emeletet

  (  Kányádi Sándor )

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ankor.blog.hu/api/trackback/id/tr836112208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amerika24 2009.06.07. 19:05:32

Gyerekkoromban a házunk mögött volt egy akácos út...ez egy határi út volt, ha távoli sétákat akartunk tenni, végig mentünk rajta....annyira messzinek tűnt, hogy mire haza értünk , hulla fáradtak voltunk....ez a pici , két kilométeres út akkor még a világ végét jenette...:)...ahogy megnőttem , az út úgy ment össze...:)

ankor 2009.06.07. 22:33:07

akácos út.... a gyermekkor emlékeit hajlamos az ember széppé .. szépnek visszahozni az idő múlásával. nekem sokszor az az átkos szegénység hiányzik. Kevésből valamit. Nem tudom, hogyan élte meg igazán a nincstelenséget anyám, de abból nekünk mégis szép gyermekkort adott örökbe.

amerika24 2009.06.07. 23:44:51

...ismerem ezt a "kevésből valamit" érzést...nem szoktam a gyerekkorom előhozni...ez teljesen véletlen volt....de azt tudom , a világvége már akkor is érdekelt....

ankor 2009.06.08. 08:35:54

:-) én nagyon szeretem visszapörgetni az időm, a gyerekeimmel sokat derülünk a régiségeken. Nagyszülőkön, szülőkön, történeteken. Volt egy családunk és most van egy családunk. .-)

amerika24 2009.06.08. 11:50:14

...akkor ez már a gyerekeid gyerekkora is ?...ezt szívesen teszem én is...:)...
süti beállítások módosítása