HTML

ankor.blog.hu

Friss topikok

• anolin: Nagyon szép vers. (2013.02.13. 14:56)
  • anolin: Nagyon szépen leírtad. Pontosan ezt éreztem, mikor először láttam a tengert, hogy "milyen kis semm... (2012.09.08. 06:56)
  • Naphoz: hálás köszönet! (2012.08.10. 12:22)
  • : :-) sajnos mániám az ebay. Csak az alja kicsit vékony lett, mert meg kellett nagyítani az én mér... (2012.07.25. 21:10)
  • ankor: Én is nagyon szeretem Amerika. Ha több időm lesz, majd rakok fel pár kedvencem tőle. (2012.05.15. 10:42) Szabó Lőrinc tollából

Címkék

2010.05.12. 17:52 ankor_

legalább egy napot...

16. nap: In­ka-ös­vény: Llulluchapampa (3968 m) - Warmiwanusqa-hágó (4198 m) -
Runku Raqay (3998 m) - Phuyupatamarca (3700 m)

(szállás: sá­tor, el­lá­tás: reggeli, ebéd, vacsora)

Reg­gel in­du­lunk to­vább gya­log a 3968 m ma­ga­san fek­vő tá­bo­runk­ból. Dél­előtt tú­ránk el­ső és leg­na­gyobb meg­pró­bál­ta­tá­sa elé né­zünk, ugyan­is át kell kel­nünk a 4198 m ma­gas Warmiwanusqa-hágón. Ez te­kin­té­lyes ma­gas­ság ugyan, de gya­kor­lott tú­rá­zók­nak nem je­lent­het gon­dot. A fá­radt­sá­gért a fan­tasz­ti­kus táj min­den­kit tö­ké­le­te­sen kár­pó­tol. A há­gó­ról kö­rül­be­lül egy óra alatt eresz­ke­dünk le 3600 mé­ter­re, a Rio Pacamayo az­az a Nap­fel­kel­te fo­lyó völ­gyé­be. In­nen megint fel­fe­lé visz ös­vé­nyünk, és ha­ma­ro­san Runku Raqay in­ka rom­ja­i­hoz ér­ke­zünk. Majd két kis tó mel­lett el­ha­lad­va ér­jük el mai tú­ránk má­so­dik há­gó­ját (Runku Raqay, 3998 m). Ha tisz­ta az idő, ak­kor jól lát­hat­juk in­nen a hó­föd­te Cordillera Vilcabamba vo­nu­la­ta­it, s ki­tű­nő­en rá­lát­ha­tunk a 6246 m ma­gas Pumasillo csúcs­ra is. A há­gó má­sik ol­da­lán a lát­vá­nyos Sayaq Mar­ka („El­ér­he­tet­len város", 3728 m) ma­rad­vá­nya­i­hoz ér­ke­zünk. Ezt kö­ve­tő­en az in­kák ál­tal ki­tű­nő­en ki­kö­ve­zett ös­vé­nyen to­vább­tú­ráz­va a köd­er­dők bu­ja ren­ge­te­gé­ben gyö­nyör­köd­he­tünk, majd egy alag­út­hoz ér­ke­zünk. Tú­ránk a mai nap har­ma­dik há­gó­ján, Phuyupatamarca ter­mé­sze­tes te­ra­szán ér vé­get, ahon­nan le­nyű­gö­ző kör­pa­no­rá­ma nyí­lik a tá­bor­he­lyün­ket kö­rül­öle­lő, ha­vas hegy­vo­nu­lat­ok­ra. Töb­bek kö­zött meg­cso­dál­hat­juk a 6272 mé­te­res Salkantay és az 5700 mé­te­res Umantay csú­cso­kat. A tá­bor­hely alatt meg­bú­jó egy­ko­ri te­le­pü­lés rom­jai még misz­ti­ku­sab­bá va­rá­zsol­ják a tá­jat. Szál­lá­sunk ezen a cso­dá­la­tos he­lyen lesz 3700 mé­ter ma­gas­ság­ban. Táv: 18 km, szint: fel 600 m, le 900 m, me­net­idő: 8 óra. (∗∗∗∗) Az éjszakát sátrakban töltjük.

.......

Általános tájékoztató
  • Az Inka Ösvény végigjárása nem kí­ván különleges erőn­lé­tet. Aki szo­kott rend­sze­re­sen, hétvégente tú­ráz­ni vagy spor­tol­ni, az tel­je­sít­he­ti. Fon­tos in­for­má­ció azon­ban, hogy a túra során nincs visszafordulási lehetőség, mivel a kiindulási pontunk nem egyezik meg az érkezési ponttal.
  • A távolságok és szintemelkedések mellett a nagy tengerszint feletti magasság okozhat nehézséget. 3000 m felett a ritkább levegő miatt érezhetően csökken a fizikai teljesítőképeszségünk. A megfelelő akklimatizáció miatt a szervezetünk számára fontos a túra előtt Cuzcóban eltöltött idő.
  • Az Inka-ösvény gyalogtúrát teljes egészében helyi partnerünk szervezi kecsua indiánok bevonásával. A teherhordóink abban könnyítik meg helyzetünket, hogy felszerelésünk egy részét (5 kg) viszik. Nekünk csak a napi túrákon során szükséges felszerelésünket kell magunknak vinni egy kis vagy közepes hátizsákban. Esőkabátnak, meleg ruhának és víznek kell mindenképp nálunk lenni, míg a teherhordókra bízhatjuk a hálózsákunkat és a váltás ruhánkat. Induláskor kapunk egy vízhatlan zsákot, amibe bepakolhatunk. A partnereink biztosítanak számunkra sátrakat, étkezősátrat, kemping-asztalokat és székeket, valamint napi háromszori étkezést.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amerika24 2010.05.12. 22:29:14

...inkaösvény :o...akkor ez Amerika...:) ...bolondítóan szép még a leírás is...:)